Els alumnes de 3r., a la classe de català, estem treballant
l’expressió escrita.
La mestra ens ha ajudat a elaborar una pauta de les coses principals
que hem de tenir en compte al fer un escrit, a partir d’una pluja d’idees que
hem fet entre tots. Ens servirà per poder fer una autoavaluació prèvia abans
d’entregar-ho.
Revisa
i posa una X on creguis abans d’entregar l’escrit al mestre o
d’altres persones,
|
Sí
|
No
|
1.- He
respectat els marges (deixar com
un marc en blanc sense escriure)?
|
||
2.- He posat
el meu nom i la data?
|
||
3.- He posat
un títol?
|
||
4.- He deixat
el full net, sense taques ni
esborralls?
|
||
5.- Està el
full sense arrugues?
|
||
6.- S’entén
la lletra?
|
||
7.- Estan les
lletres minúscules a, c, e, i,
k, m, n, o, r, s, u, v, w, x, z dintre de la pauta?
|
||
8.- Surten de
la pauta cap amunt les lletres b, d, f, h, l, t?
|
||
9.- Surten de
la pauta cap avall les lletres f, g, j, p, q, y?
|
||
10.- Surten
de la pauta les majúscules?
|
||
11.- Hi ha
paraules que han d’anar
juntes i han quedat separades?
|
||
12.- Hi ha
paraules que van separades i les he ajuntat?
|
||
13.- M’he menjat lletres?
|
||
14.- He posat
lletres de més?
|
||
15.- He posat
majúscules al començament de l’escrit?
|
||
16.- He posat
majúscules després de cada punt?
|
||
17.- He posat
majúscules en els noms propis?
|
||
18.- He posat
punt a l’acabar cada frase?
|
||
19.- He posat
comes si he fet una llista?
|
||
20.- Repeteixo moltes vegades la mateixa
paraula (per exemple: tinc, i, la meva, hi ha, és, té, ...)?
|
||
21.- He mirat
que estiguin ben escrites les paraules que tinguin aquestes lletres
treballades s/z?
|
||
21.1.- ç/s/c/ss?
|
||
21.2.- c/qu/qü?
|
||
21.3.- ga/gue/gui/go/gu/güe/güi?
|
||
21.4.- j/g?
|
||
21.5.- b/v, mb/mp, bl/br?
|
||
21.6.- x, ix, tg, tj?
|
||
21.7.- r/rr?
|
||
21.8.- h? Hi ha? Hi havia?
|
||
21.9.- x, tx, ig?
|
||
21.10.- x/ix?
|
||
22.- He fet
frases amb sentit que jo, i
qualsevol que les llegeixi, les entengui?
|
||
23.- He
utilitzat molt vocabulari (paraules
diferents o recentment apreses)?
|
||
24.- He
utilitzat bé el singular/plural?
(Per exemple: “les taules” i no “la taules”).
|
||
25.- He
utilitzat bé el femení/masculí?
(Per exemple: “la taula” i no “el taula”).
|
||
26.- He posat
alguna paraula en castellà si
estic escrivint en català?
|
||
27.- Ho he
escrit en el mateix temps verbal (passat, present o futur)?
|
||
28.- He
acabat els plurals en -es (celles,
orelles, pestanyes,...)?
|
||
29.- He posat
amb i llatina (“i”) la que serveix per unir paraules?
(Per exemple: grans i bonics).
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada